Wolfsburg - În cadrul unei premiere mondiale, Volkswagen prezintă noul model Tiguan și, odată cu acesta, cea de-a treia generație a acestui bestseller. Modelul Tiguan este unul dintre cele mai de succes modele Volkswagen din lume în prezent. Peste 7,6 milioane de cumpărători au ales acest SUV compact de la debutul său, în 2007. Noul model va ajunge în reprezentanțe în primul trimestru din 2024.
Kai Grünitz, membru al consiliului mărcii pentru dezvoltare tehnică: "Cea mai recentă etapă în evoluție matricei modulare transversale (MQB evo) formează baza tehnică extrem de inovatoare pentru cea de-a treia generație a modelului Tiguan. Datorită economiilor de scară importante oferite de MQB evo, Volkswagen face din nou accesibile numeroase dezvoltări high-tech precum DCC Pro sau noile propulsii hibride cu o autonomie electrică de circa 100 km, făcându-le disponibile pentru sute de mii de șoferi."
Noile dezvoltări tehnologice realizate cu ajutorul MQB evo îmbunătățesc modelul Tiguan practic în toate domeniile. Noile propulsii hibride cu o autonomie complet electrică de circa 100 km fac acest SUV mai eficient ca niciodată. În plus, încărcarea AC va fi mai rapidă pentru toate versiunile eHybrid, iar încărcarea rapidă DC va fi de asemenea posibilă ca standard pentru prima dată. Un Cockpit digital cu design clar, bazat pe MIB4, cea de-a patra generație a matricei modulare Infotainment, oferă cel mai înalt nivel de informații și aduce la bord servicii digitale și aplicații. Conceptul de operare este proiectat pentru a fi în mod consecvent auto-explicativ. În plus, sisteme noi precum funcția pneumatică de masaj pentru scaunele față2 sau farurile IQ.LIGHT HD matrix2 - utilizate pentru prima dată la Tiguan - sunt derivate de la modelul premium Touareg. Noul sistem adaptiv de control al șasiului DCC Pro2 optimizează confortul și dinamica. Cea mai recentă generație a sistemului Park Assist2 automatizează intrarea și ieșirea din locurile de parcare. Design expresiv & aerodinamică îmbunătățită. SUV-ul compact dispune de un design complet nou. Ca o caracteristică deosebit de frapantă, partea frontală a autovehiculului are un aspect puternic, cu faruri LED foarte plane și o bandă orizontală acoperită cu sticlă. Fantele grilei radiatorului sunt amplasate acum în părțile exterioare ale barei de protecție, unde perdelele de aer asigură ghidarea optimă a aerului. Partea frontală cu design clar evidențiază faptul că coeficientul de rezistență aerodinamică a fost îmbunătățit de la 0,33 la 0,28. Silueta este caracterizată de umerii atletici de deasupra pasajelor roților (cu roți de până la 20 inch). O nouă bandă LED orizontală2 accentuează partea inconfundabilă din spate a modelului Tiguan.
Generație nouă a cockpit-ului și sistemului Infotainment. Interiorul modelului Tiguan dispune de un concept și un design complet noi. Iese în evidență prin standardele ridicate ale materialelor și manufacturii. În plus, noul peisaj al cockpit-ului este intuitiv de utilizat, integrat îndeaproape și are un design curat și inteligent. Modulul include noul Cockpit digital (instrumente digitale cu un strat de acoperire anti-reflex în format de tabletă - peisaj), un ecran Infotainment cu o dimensiune de până la 38 de centimetri (15 inch) și o structură și grafică a meniului complet nouă, un nou head-up display2 (proiecții pe parbriz) și un nou comutator multifuncțional pentru experiența conducerii cu afișaj OLED integrat. Acest nou buton de comandă rotativ cu propriul mini-ecran poate fi utilizat pentru a controla profilul de conducere, volumul radioului sau culorile iluminării ambientale. În schimb, numeroase funcții ale autovehiculului și Infotainment pot fi ajustate cu ușurință utilizând limbajul natural, cu ajutorul noului asistent vocal IDA2.
Gamă de propulsoare eficientă. Datorită MQB evo, în modelul Tiguan pot fi implementate diverse tipuri de propulsoare. De exemplu, vor exista motoare turbo diesel (TDI), motoare turbo pe benzină (TSI), motoare mild hybrid turbo pe benzină (eTSI) și sisteme hibrid plug-in hybrid (eHybrid), care vor fi oferite în viitor exclusiv în combinație cu cutia de viteze automată (DSG). La fel ca în cazul modelelor Volkswagen ID. și al noului Passat, în viitor, poziția pentru treapta de viteză se va schimba cu ajutorul unui comutator cu un principiu de operare auto-explicativ, aflat pe coloana de direcție, în partea dreaptă a volanului. Comutatorul se rotește în față spre "D" pentru deplasarea înainte și înapoi, spre "R" pentru marșarier, în timp ce frâna de parcare se activează prin apăsarea lateralului comutatorului. În plus, toate modelele Tiguan dispun de padele în spatele volanului.
Tren de rulare controlat electronic pentru mai mult confort și dinamism. MQB evo oferă baza pentru o nouă generație de trenuri de rulare. Pe lângă numeroase măsuri individuale, Volkswagen a restructurat sistemul adaptiv de control al șasiului DCC: cu varianta opțională DCC Pro cu amortizoare cu două supape2. În plus, noul model este echipat standard cu un sistem de management al dinamicii autovehiculului - un sistem MQB care a debutat în actualul Golf GTI3. Sistemul controlează funcționarea blocărilor electronice ale diferențialului (XDS) și componentele de dinamică laterală ale amortizoarelor controlate ale sistemului DCC Pro. Intervenții de frânare specifice asupra roților și modificări selective ale rigidității amortizorului oferă un confort mai mare și performanță îmbunătățită la abordarea dinamică a virajelor. Astfel, manevrarea autovehiculului este mai stabilă, mai agilă și mai precisă.
Scaune pentru distanțe lungi. Noile scaune ergoActive Plus2 cu reglare pneumatică pe patru direcții a suportului lombar și funcție pneumatică de masaj cu 10 camere de presiune se potrivesc perfect caracterului de înaltă calitate al modelului Tiguan. În plus, există o funcție de programare pentru activarea automată a încălzirii sau ventilației în scaune la anumite temperaturi exterioare.
Pentru prima dată la Tiguan, faruri HD. Modelul Tiguan este primul MQB care va fi lansat cu nou dezvoltatele faruri IQ.LIGHT HD matrix2. Sistemul interactiv de iluminare a fost de asemenea dezvoltat în paralel pentru modelul de clasă premium Touareg - prin urmare, ambele SUV-uri împart același design de bază al farurilor. HD vine de la High Definition, însemnând o rezoluție înaltă a surselor de lumină. În cazul modelului Tiguan, un număr total de 38.400 de LED-uri multipixel (19.200 de LED-uri multipixel per far) luminează șoseaua și mediul înconjurător la un nivel complet nou, sporind astfel confortul și siguranța.
Sisteme de asistență de înaltă performanță. Modelul Tiguan este echipat cu un număr mare de sisteme pentru confort și asistență ca standard. Pe lângă Side Assist (sistem de asistență la schimbarea benzii), Front Assist (frânare de urgență autonomă), Lane Assist (sistem de menținere a benzii) și Rear View (sistem de cameră video pentru marșarier), acestea includ și afișarea dinamică a indicatoarelor rutiere. Va exista de asemenea o gamă extinsă de sisteme opționale. Acestea includ, printre altele, următoarele tehnologii: Park Assist Pro cu capabilitate de parcare de la distanță (pentru intrarea și ieșirea automată din și în locuri de parcare controlată de către șofer din exteriorul autovehiculului, utilizând o aplicație pentru smartphone) sau, de asemenea, Trailer Assist (pentru manevrarea asistată cu remorcă).
Portbagaj mai mare pentru Tiguan. Noul Tiguan a crescut în lungime cu aproximativ trei centimetri. Înălțimea, lățimea și ampatamentul rămân practic identice cu modelul anterior. Capacitatea portbagajului noii generații demonstrează cât de bine este exploatat spațiul: deși SUV-ul este numai puțin mai lung, capacitatea portbagajului său a crescut cu 37 de litri, până la 652 de litri (la încărcarea până la înălțimea spătarelor banchetei spate).
1. Prototip apropiat de producția de serie. Autovehiculul nu este încă disponibil la vânzare.
2. În funcție de linia de echipare sau echipările speciale
3. Golf GTI - Consum de combustibil în l/100 km: în regim mixt 7,4-7,0; emisii de CO₂ în g/km: în regim mixt 167-160. Pentru autovehicul sunt disponibile numai valorile pentru consum și emisii în conformitate cu WLTP, nu în conformitate cu NEDC. Acolo unde se precizează autonomia, valorile pentru consum și emisiile de CO₂ depind de echiparea autovehiculului respectiv.