Meniu
Căutare
VW ID.4 GTX
VW ID.4 GTX

Celule de baterii: cu economie de energie spre viitor

Producția de baterii pentru autovehicule electrice este foarte consumatoare de energie. Prin diferite măsuri, Volkswagen lucrează pentru a face și această producție tot mai sustenabilă și cu protejarea resurselor.

Poți afla de aici aceasta și multe altele despre producția celulelor de baterii:

  • Producția celulelor de baterii are o pondere mare în emisiile de CO2 ale unui autovehicul electric.
  • Energia verde joacă un rol central în evitarea sau reducerea emisiilor de CO2pe parcursul întregului ciclu de viață al unui autovehicul electric.
  • Cu ajutorul propriului centrul de laboratoare, pe viitor parțial și prin producerea internă a celulelor de baterii și instalația de reciclare, Volkswagen lucrează consecvent la a face bateriile de înaltă tensiune ale autovehiculelor electrice tot mai sustenabile.

Necesarul de energie pentru producție

Mobilitatea electrică are conștiința mediului: căci autovehiculele electrice au motoare semnificativ mai eficiente energetic decât cele cu ardere internă, nu emit local CO2 la deplasare și - lucru demonstrat de bilanțul ecologic, inclusiv monitorizarea producției - generează pe parcursul a 200.000 de kilometri per total semnificativ mai puține emisii de CO2 decât motoarele comparabile diesel sau pe benzină.

Este însă corect și faptul că producerea unui autovehicul complet electric provoacă emisii de CO2 mai mari decât cea a unui autovehicul cu motor cu ardere internă. În special producția de celule de baterii pentru acumulatorii litiu-ion ai autovehiculelor este mare consumatoare de energie. De exemplu deoarece materialele aplicate lichid pe o folie suport trebuie uscate în cadrul unui proces complex.

Alimentare sustenabilă cu energie

Este unul dintre obiectivele Volkswagen să evite pe parcursul întregului ciclu de viață al autovehiculelor emisiile de CO2 sau să le reducă. Aici, energia verde joacă un rol central, atât în propriile unități de producție, cât și la furnizori.

Unitatea de producție Volkswagen din Zwickau de exemplu se alimentează cu energie verde certificată, care provine, printre altele, din hidrocentrale. Astfel se economisesc anual 106.000 de tone de CO2 . Și unitatea internă de producție de celule de baterii SalzGiga, care urmează să demareze fabricarea în 2025 în Salzgitter, va fi operată cu 100 la sută curent generat regenerativ. Fiecare partener care produce în prezent celule de baterii pentru concern în Europa, este obligat prin contract să utilizeze energii regenerabile în producție. Iar compania lucrează împreună cu aceștia la alte măsuri care să reducă și mai mult emisia de Co2în2în producția de celule de baterii. Vor exista limite superioare de CO2 obligatorii per componentă, ceea ce va declanșa pătrunderea energiei verzi și în lanțurile de aprovizionare mai profunde (în special catozi și anozi).

În plus, compania monitorizează și producția de materii prime precum aluminiul, care este de asemenea mare consumatoare de energie. Și aici, utilizarea curentului verde și folosirea mai intensă a materialelor secundare reciclate contribuie la reducerea amprentei de CO2.

Cercetare, dezvoltare, reciclare

La Salzgitter se naște în prezent nu numai prima locație internă a concernului pentru celule de baterii, ci și cercetarea și dezvoltarea celulelor de baterii își are casa în proximitatea directă: deja în septembrie 2021, concernul Volkswagen a deschis la Salzgitter un centru de laboratoare ultramodern.

În Salzgitter vor lua naștere inovații pentru celulele de baterii de astăzi și de mâine.

O etapă strategică importantă, prin care concernul și-a consolidat și mai mult competența în domeniul celulei de baterie - inima unei mașini electrice.

În plus, de la începutul anului 2021, într-o unitate pilot de la locație se folosește o procedură inovatoare și sustenabilă pentru reciclarea bateriilor. Obiectivul este un circuit cu peste 90 la sută revalorificare a bateriilor. Cu aceste cunoștințe în domeniul dezvoltării, producției și reciclării, concernul Volkswagen transformă locația Salzgitter pas cu pas în centrul de top în materie de baterii din Europa.

Perspectivă înspre viitor

Începând cu 2025 în Salzgitter urmează să fie produsă celula unitară Volkswagen pentru segmentul de volum. Aceasta, altfel decât ne-ar face denumirea să intuim, poate fi utilizată foarte flexibil, căci poate fi prevăzută cu diferite compoziții chimice ale celulelor. Pentru nivelul de bază se pretează de exemplu bateriile litiu-fier-fosfat, în sectorul de volum trebuie utilizate baterii cu proporție mare de mangan.

Pe termen lung, dezvoltarea se va îndrepta probabil spre baterii solide, denumite și baterii cu materii solide. Acestea nu utilizează un electrolit lichid, ci unul solid și au mai multe avantaje comparativ cu bateriile litiu-ion. Printre altele, la aceeași densitate energetică pot avea o construcție mai mică și mai ușoară, ceea ce reprezintă în avantaj în favoarea autonomiei, putând fi și încărcate mai rapid.

Volkswagen participă la start-up-ul american QuantumScape, un pionier al acestei tehnologii. Conform datelor companiei, bateriile solide urmează să fie produse deja în viitorul apropiat - 2025 sau 2026 - la scară largă.

Modelele noastre ID. .

Test drive sau configurare imediată? Pe aici spre modelele noastre ID.

Ein VW ID.4 in Blau, VW ID.Buzz in Gelb und ein VW ID.5 in Rot sichtbar

Dorești să cunoști modelele noastre complet electrice ID. mai îndeaproape? Atunci stabilește un test drive la un partener comercial din apropierea ta. Sau utilizează configuratorul nostru online, pentru a crea modelul ID. la care visezi.

S-ar putea să te mai intereseze și