Meniu
Căutare
Baterie cu sistem
VW ID. Range
VW ID. Range

MEB: Baterie cu sistem

Energia electrică se transformă în mobilitate electrică. Sună simplă, însă este complex. De aceea explicăm aici structura și avantajele sistemului de baterii din configurația electrică (MEB). Până la urmă, trebuie să știi ce se ascunde în modelul tău ID. .

Poți afla de aici aceasta și multe altele aici despre sistemul de baterii al modelelor ID. :

  • Bateria de înaltă tensiune a modelelor ID. este alcătuită din mai multe module cu câte 12 celule de baterie.
  • Celulele au o formă flexibilă, astfel încât spațiul pentru instalare poate fi exploatat optim.
  • În perspectivă, încărcarea inteligentă va permite ca mașinile electrice să fie folosite ca acumulator de energie pentru rețeaua de curent.

Explicație simplificată: structura sistemului de baterii

Nou-dezvoltata configurație electrică (MEB) a modelelor ID. este proiectată special pentru autovehicule electrice. În centrul acesteia se află bateria de înaltă tensiune (bateria HV) - un sistem de baterie cu capacitate de încărcare rapidă. Acesta este alcătuit din numeroase module de baterie și este instalat în podeaua autovehiculului. În funcție de autonomia dorită, numărul acestora diferă: bateriile mai mari au mai multe module și astfel o capacitate mai mare.

În fiecare dintre aceste module există câte 12 celule de baterii litiu-ion. Forma constructivă a acestor celule utilizată în MEB este așa numita "celulă Pouch". Aceasta este alcătuită din mai multe straturi active stivuite sau pliate, înconjurate de o folie exterioară flexibilă. Astfel, celulele Pouch au o flexibilitate ridicată a formei și pot fi adaptate cu ușurință la cerințele existente. În plus, prin suprafața lor netedă, permit o disipare ridicată a căldurii.

Sistemul bateriei platformei electrice MEB

1 Celule baterie 2 Module baterie 3 Sistem baterie 4 Baterie 5 Propulsie

Pur și simplu electrizantă: bateria litiu-ion

Celula unei baterii litiu-ion este alcătuită întotdeauna din patru componente: anod, catod, separator și electrolit. Această celulă este denumită și celulă galvanică. Ionii de litiu care îi dau denumirea se găsesc în electrolit. La încărcarea bateriei resp. acumulatorului, electronii migrează de la un electrod la celălalt și sunt stocați acolo. Energia electrică din rețeaua de curent este transformată în energie chimică.

În procesul de descărcare - de exemplu pentru a acționa motorul electric al autovehiculului - procesul se derulează în ordine inversă: electronii migrează acum de la electrodul pe care sunt stocați înapoi la celălalt electrod. Energia chimică este transformată acum din nou în energie electrică.

Când vine vorba despre o performanță fiabilă pentru autovehicule electrice, în prezent, acumulatorii litiu-ion sunt indispensabili.

Structura bateriei litiu-ion

1 Anod 2 Catod 3 Separator 4 Electrolit 5 Încărcare 6 Descărcare

Componentele bateriei
VW ID

Mobil pentru mâine: mașinile electrice ca acumulator de energie

Autovehiculele electrice și bateriile lor vor deveni și o parte importantă a transformării energetice: în perspectivă, încărcarea inteligentă va permite folosirea mașinilor electrice ca acumulator de energie pentru rețeaua de curent. Astfel, ele vor putea compensa fluctuațiile generării de energie cu putere eoliană și solară.

În spatele acestei idei se află conceptul "Vehicle-to-Grid", pe scurt V2G. Principiul: Mașina electrică nu se conectează la rețeaua de curent numai pentru încărcare, ci este integrată inteligent în aceasta. Sisteme inteligente de management al energiei (EMS) vor coordona atunci automat consumul și alimentarea cu energie.

Managementul energiei în viața cotidiană

În practică, lucrurile ar putea arăta astfel:

  • pe acoperișul unei case unifamiliale este montată o instalație fotovoltaică, încălzirea folosește o pompă de căldură, în garaj, autovehiculul electric este conectat la un Wallbox.
  • EMS coordonează toate dispozitivele conectate la rețeaua locală.
  • Dacă nu este disponibil suficient curent, autovehiculul electric încarcă mai puțin sau pompa de căldură face o pauză.
  • Dacă trebuie consumat mai mult curent, autovehiculul electric poate fi încărcat cu o putere mai mare.

Obiectivul este stocarea intermediară în autovehicul a energiei excedentare, de exemplu de la instalația fotovoltaică. De acolo, energia poate fi preluată la nevoie sau alimentată în rețeaua de curent. Bateria de înaltă tensiune nu este niciodată descărcată complet, pentru ca mașina să rămână complet funcțională pentru următoarea pornire.

Modelele noastre ID. .

Test drive sau configurare imediată?

Se văd un VW ID.4 albastru, un VW ID.Buzz galben și un VW ID.5 roșu

Dorești să cunoști modelele noastre complet electrice ID. mai îndeaproape? Atunci stabilește un test drive la un partener comercial din apropierea ta. Sau utilizează configuratorul nostru online, pentru a crea modelul ID. la care visezi.

S-ar putea să te mai intereseze și