Meniu
Căutare
Ein VW Servicemitarbeiter vor einem roten Volkswagen mit Dieselmotor und einer geöffneten Motorhaube in einer Werkstatt

Informatii privind motoarele diesel EA189

Ein VW Servicemitarbeiter vor einem roten Volkswagen mit Dieselmotor und einer geöffneten Motorhaube in einer Werkstatt

Informatii privind motoarele diesel EA189

În cazul unei rechemări a autovehiculelor diesel este vorba despre mult mai mult decât numai despre motoare. Noi tratăm cu atenție fiecare client în parte, căci fiecare client este important pentru noi. De aceea am modificat până acum mii de modele Volkswagen cu succes.

Însă nu doar atât: Volkswagen AG a dezvoltat, a testat și a verificat. În prezent, fiecare soluție tehnică dezvoltată este omologată de serviciul Federal de Înmatriculare (KBA), în urma unor testări stricte.

Aceasta înseamnă că: Din acest moment, orice unitate de service Volkswagen din Romania poate procesa orice motor diesel afectat. Toți clienții Volkswagen ale căror autovehicule nu au fost modificate încă, vor primi în scurt timp o informare.

Vă mulțumim pentru înțelegerea și fidelitatea față de marca noastră. Vom depune în permanență toate eforturile pentru a restabili încrederea dumneavoastră în marca Volkswagen. Iar noi suntem 100% satisfăcuți doar atunci când și clienții noștri sunt din nou 100% satisfăcuți de autovehiculul lor Volkswagen.

Deoarece fiecare client este important pentru noi.

Vă rugăm să verificați dacă autovehiculul dumneavoastră este afectat

Vă rugăm să introduceți numărul de identificare a autovehiculului (FIN). Veți găsi acest număr în față în Manualul de Service, în partea de jos a parbrizului sau în talonul autovehiculului (rândul E).

Vă rugăm să rețineți: Prin procedura de căutare, se verifică exclusiv dacă autovehiculul dumneavoastră marca Volkswagen și Volkswagen Autovehicule Comerciale este afectat de campania de optimizare a emisiilor oxizi de azot. Autovehiculele care au fost comercializate în SUA și Canada nu sunt luate în calcul în solicitare.

O prezentare generală actualizată a tuturor modelelor afectate de abateri ale datelor privind emisiile de CO₂de la Volkswagen este disponibilă aici. Dacă în urma unei interogări anterioare a rezultat faptul că autovehiculul dumneavoastră este afectat de problematica CO₂, vă rugăm să verificați din nou acest lucru utilizând tabelul.

Pentru informații suplimentare, vă rugăm să contactați un Partener Volkswagen preferat de dumneavoastră.

Verificați acum numărul de identificare a autovehiculului

Ce este un număr de identificare a autovehiculului?

Numărul de identificare a autovehiculului (VIN) este un număr din 17 caractere, pe baza căruia autovehiculul poate fi identificat în mod clar. Acest număr se regăsește în talonul autovehiculului, în certificatul de înmatriculare partea 1 sau în partea de jos a parbrizului.

Informații actuale pentru client

Pe această pagină puteți găsi cele mai importante informații, comunicate de presă și puncte de vedere cu privire la dezvoltarea actuală din cadrul Volkswagen, în ceea ce privește tematica diesel.

Visualisierung der Stelle an der Windschutzscheibe, an der sich die FIN an einem Fahrzeug befindet
Visualisierung der Volkswagen FIN in der Zulassungsbescheinigung Teil 1

Întrebări și răspunsuri

Pe această pagină puteți găsi întrebări și răspunsuri cu privire la dezvoltarea actuală din cadrul Volkswagen. Aceste informații sunt actualizate cu regularitate. Ele se referă exclusiv la examinările curente ale valorilor nejustificate ale emisiilor de CO2și valorilor de consum la unele modele de autovehicule și la campania de optimizare a emisiilor de oxizi de azot.

Întrebări frecvente cu privire la oxizii de azot (NOx)

Autovehiculul meu este afectat, trebuie să merg cu el la service?

Nu. Toate autovehiculele afectate sunt sigure din punct de vedere tehnic și sunt apte de drum.

Autovehiculul meu este vizat, pot folosi autovehiculul în continuare?

Da, toate autovehiculele afectate sunt sigure din punct de vedere tehnic și sunt apte de drum.

De ce are nevoie autovehiculul meu de măsurile tehnice?

La comanda electronică a motorului autovehiculelor cu motoare afectate, a fost folosită o funcție software ce recunoaște ciclul de conducere a testului de tip oficial. În funcție de recunoașterea ciclului de conducere, comanda electronică a motorului intră în unul din cele două moduri: Modul 1, cu un conținut optim de noxe pentru condițiile de testare, sau modul 2, pentru valori optime de particule la deplasarea pe șosea.

Autovehiculul meu este afectat, cine mă va informa cu privire la următoarele etape?

Volkswagen vă va contacta cât mai curând posibil pentru a vă informa despre măsurile necesare.

Cum vor fi contactați în primă instanță clienții cu autovehicule afectate?

Vă rugăm să contactați Partenerul dumneavoastră de Service Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi, Skoda sau Seat.

Autovehiculul meu este afectat. Va trebui să plătesc pentru efectuarea reparației?

Volkswagen lucrează intens la eliminarea abaterilor prin intermediul măsurilor tehnice - și anume gratuit pentru clienții noștri.

Când voi primi informații suplimentare?

Volkswagen vă va informa cu privire la eventuale măsuri tehnice necesare, imediat ce acestea devin disponibile.

Ce anume s-a efectuat pe standul de verificare și în ce mod?

La autovehicule cu motoare diesel de tip EA 189 este instalat un software care asigură valori de emisii NOx conforme cu legislația, la funcționarea pe standul de verificare.

Conform autorităților, ce valori diferă de valorile admise?

Conform constatării autorităților, valorile emisiilor de oxizi de azot în ciclul de testare pe standul de verificare cu role diferă de cele legale în ciclul de conducere (optimizat pentru ciclul de testare pe standul de verificare).

Care sunt măsurile tehnice de service?

Prin departamentele sale de dezvoltare, Volkswagen lucrează intens la eliminarea abaterilor prin intermediul măsurilor tehnice. Vă vom informa cât de repede posibil cu privire la măsurile ce trebuie efectuate la autovehiculul dumneavoastră.

Sunt afectate și motoare cu norma EU6?

Autovehiculele noi furnizate în Uniunea Europeană cu motoare diesel cu norma EU 6 din cadrul concernului Volkswagen îndeplinesc standardele legale și normele de mediu.

Și motoarele Volkswagen pe benzină sunt afectate de probleme referitoare la emisii?

Nu. Motoarele Volkswagen pe benzină nu au software de recunoaștere a testului. Ele reacționează identic în aceleași situații de deplasare pe standul de verificare cu role și pe șosea.

Cum vor putea recunoaște pe viitor cumpărătorii de autovehicule rulate, dacă autovehiculul a fost deja optimizat?

Da, în zona locașului roții de rezervă, în portbagaj, există o etichetă de acțiune care indică măsura de optimizare. În plus, aceasta este salvată în istoricul electronic al autovehiculului, la care are acces fiecare partener contractual. De asemenea, optimizarea este înregistrată manual în planul de service al autovehiculului.

Ce trebuie să facă respectivii clienți care au cumpărat de pe piața de autovehicule rulate mașini afectate, care nu au primit încă o actualizare de software?

Vă rugăm să contactați Partenerul dumneavoastră de Service Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi, Skoda sau Seat.

În urma utilizării software-ului manipulator, pot să apară avarii la autovehicul?

Nu, prin utilizarea acestui software nu pot să apară niciun fel de avarii la autovehiculul dumneavoastră. Cu software-ul utilizat s-a putut detecta de autovehicul funcționarea pe standul de verificare; la exploatarea normală, software-ul era inactiv.

Care sunt măsurile tehnice de remediere?

La motorul diesel EA 189 de 1,6 litri, chiar înaintea debitmetrului de aer se va fixa un așa-numit regulator de debit. Acesta este o grilă ce calmează curentul de aer turbionar la intrarea în debitmetrul de aer și optimizează astfel precizia măsurării de către debitmetrul de aer. Debitmetrul de aer măsoară debitul de aer efectiv; un parametru extrem de important pentru comanda electronică a motorului și un proces de ardere optim. În plus, la acest motor se mai efectuează o actualizare software. Se preconizează că implementarea efectivă a măsurilor tehnice va dura mai puțin de o oră.

Motoarele de 1,2 și 2,0 litri vor beneficia de o actualizare software. Timpul de lucru efectiv pentru această măsură este de aproximativ o jumătate de oră.

Pot solicita efectuarea modernizării la orice partener Volkswagen, oriunde în lume?

Da, toți partenerii Volkswagen din țările europene și din celelalte țări sunt informați.

Reechiparea este gratuită?

Da, costurile vor fi preluate de către Volkswagen.

Acțiunea de serie planificată se aplică în cazul tuturor autovehiculelor afectate?

Da, însă măsurile ce trebuie efectuate pot varia, în funcție de model și motor.

Sunt proprietarul unui autovehicul afectat și am reședința în EU27. Aleg să nu iau parte la măsura de implementare a acestui software. Mi se permite să conduc în continuare autovehiculul în Germania (de exemplu, la trecerea prin oraș sau în vacanță)?

Da.

Ce înseamnă această măsură de consolidare a încrederii de la Volkswagen?

Prin această Măsură de consolidare a încrederii, Volkswagen își informează clienții că va aborda orice reclamație care poate să apară ca urmare a implementării măsurilor tehnice pe autovehicule cu motoare diesel tip EA189, și care se referă la anumite componente ale motorului și ale sistemului de tratare a emisiilor. Această Măsură de consolidare a încrederii se aplică pe o perioadă de 24 de luni, calculată din momentul implementării măsurii tehnice și până la un kilometraj de maxim 250.000 km al respectivului autovehicul la punerea în practică a Măsurii de consolidare a încrederii (în funcție de ce criteriu survine mai întâi).

Măsura de consolidare a încrederii se aplică la nivel mondial, cu excepția SUA, Canada și Coreea de Sud, deoarece în aceste țări sunt valabile reglementări diferite.

Ce clienți beneficiază de Măsura de consolidare a încrederii?

Măsura de consolidare a încrederii va fi oferită tuturor clienților Volkswagen care dețin autovehicule echipate cu motoare diesel tip EA189 și care, în cadrul măsurii de service 23Q7, în contextul tematicii diesel, permit actualizarea autovehiculului lor, totuși, numai în cazul unui kilometraj mai mic de 250.000 km la punerea în practică a măsurii de consolidare a încrederii, și în condiții de participare anterioară dovedită la toate lucrările de service și de întreținere recomandate de producător (adică autovehicule "întreținute în conformitate cu Caietul de verificare").

Măsura de consolidare a încrederii este desigur valabilă retroactiv și pentru toate autovehiculele care au participat deja la măsura tehnică și anume începând cu ziua efectuării măsurii tehnice (în măsura în care sunt îndeplinite toate premisele pentru măsura de consolidare a încrederii). Măsura de consolidare a încrederii este legată de seria de caroserie, în așa fel încât, în cazul unei vânzări într-un interval de timp de 24 de luni, este valabilă și pentru proprietarul ulterior al autovehiculului.

Măsura de consolidare a încrederii se aplică la nivel mondial, cu excepția SUA, Canada și Coreea de Sud, deoarece în aceste țări sunt valabile reglementări diferite.

Ce componente sunt acoperite de Măsura de consolidare a încrederii?

Măsura de consolidare a încrederii acoperă un total de 15 componente din sistemul de recirculare a gazelor arse, sistemul de injecție a combustibilului și sistemul post-tratare a emisiilor: sonda lambda, senzorii de temperatură, supapa de comutare pentru recircularea gazelor arse, supapa de recirculare a gazelor arse, senzorul de presiune diferențială, injectorul, pompa de înaltă presiune, rampa de distribuție (a combustibilului), supapa de reglare a presiunii, senzorul de presiune, conducta de injecție.

Măsura de consolidare a încrederii nu influențează în niciun fel poziția Volkswagen conform căreia măsurile tehnice nu au niciun impact negativ pentru clienți asupra durabilității motorului și a componentelor acestuia. Autoritățile de reglementare au confirmat faptul că măsurile tehnice respectă toate cerințele legale și nu au niciun impact negativ asupra valorilor de consum de combustibil și de emisii de CO2, precum nici asupra puterii, cuplului sau emisiilor de zgomot ale motorului.

Care sunt condițiile pentru Măsura de consolidare a încrederii?

În plus, față de condițiile evidențiate mai sus:

  1. Măsura de consolidare a încrederii
  • se poate activa, evalua și efectua numai la un partener de service autorizat,
  • este exclusiv valabilă pentru defecte de material și manoperă la următoarele componente ale autovehiculului: sonda lambda, senzorii de temperatură, supapa de comutare pentru recircularea gazelor arse, supapa de recirculare a gazelor arse, senzorul de presiune diferențială, injectorul, pompa de înaltă presiune, rampa de distribuție (a combustibilului), supapa de reglare a presiunii, senzorul de presiune, conducta de injecție
  • nu include autovehiculele de schimb, compensarea cheltuielilor, deteriorările etc.

(2) presupune că

  • respectivul autovehicul EA 189 afectat a participat la măsura de service 23Q7,
  • autovehiculul a fost întreținut corespunzător, în conformitate cu Planurile de service, actualizările de service și acțiunile de rechemare Volkswagen,

(3) și în măsura în care nu există unul dintre următoarele cazuri:

  • cazuri de uzură naturală, adică deteriorarea autovehiculului și a componentelor sale din cauza uzurii normale,
  • proprietarul sau un partener de service și/sau un dealer neautorizat a reparat, întreținut și îngrijit în mod necorespunzător autovehiculul (de exemplu, utilizând piese pe care producătorul nu le-a omologat),
  • nu au fost respectate instrucțiunile de utilizare, tratare și îngrijire a autovehiculului, cum ar fi cele specificate în manualul de utilizare,
  • autovehiculul a fost avariat prin acțiunea unor terțe părți sau de condiții externe, de exemplu accident, furtună/viscol, inundații etc., care au cauzat problema ce face obiectul reclamației,
  • orice reclamație privind filtrul de particule, care se poate atribui încărcării cu cenușă a acestuia,
  • s-au montat în autovehicul piese care nu au fost omologate de către producător sau autovehiculul a fost modificat într-un mod neautorizat, de exemplu, prin (chip-)tuning,
  • autovehiculul a fost exploatat în mod impropriu, de exemplu, în cadrul unor curse de mașini sau a fost suprasolicitat,
  • proprietarul autovehiculului nu a transmis solicitarea într-o perioadă rezonabilă de timp,
  • proprietarul autovehiculului nu a oferit Volkswagen posibilitatea de a clarifica obiectul reclamației într-o perioadă rezonabilă de timp.
Măsura de Consolidare a Încrederii se aplică de asemenea dacă autovehiculul meu a participat deja la măsura tehnică?

Da. Măsura de consolidare a încrederii se extinde de asemenea și pentru toți clienții cu autovehicule eligibile, la care au fost implementate deja măsurile tehnice, mai precis, de la data implementării măsurii tehnice (numai dacă toate celelalte condiții pentru Măsura de consolidare a încrederii sunt îndeplinite).

Dacă un client a suportat deja cheltuielile pentru lucrările relevante efectuate asupra autovehiculului, despre care s-a stabilit că au apărut ca urmare a implementării măsurii tehnice, Volkswagen va investiga dacă sunteți vizat de condițiile pentru Măsura de consolidare a încrederii și dacă acele cheltuieli vor fi acoperite de Volkswagen. Orice cerere pentru acoperirea unor astfel de cheltuieli trebuie să fie făcută la un partener de service autorizat de Volkswagen, în aceeași țară în care s-au executat lucrările, până la 31 decembrie 2017.

Care sunt drepturile consumatorilor în conformitate cu Măsura de consolidare a încrederii (TBM)?

Prin această Măsură de consolidare a încrederii, Volkswagen își informează clienții că va aborda eventualele reclamații despre care s-a stabilit că au apărut ca urmare a implementării măsurilor tehnice pe autovehicule cu motoare diesel tip EA189 și care se referă la anumite componente ale motorului și ale sistemului de post-tratare a emisiilor. Măsura de consolidare a încrederii acoperă un total de 11 componente din sistemul de recirculare a gazelor arse, sistemul de injecție a combustibilului și sistemul post-tratare a emisiilor: sonda lambda, senzorii de temperatură, supapa de comutare pentru recircularea gazelor arse, supapa de recirculare a gazelor arse, senzorul de presiune diferențială, injectorul, pompa de înaltă presiune, rampa de distribuție (a combustibilului), supapa de reglare a presiunii, senzorul de presiune, conducta de injecție. Măsura gratuită de consolidare a încrederii se aplică pe o perioadă de 24 de luni, calculată din momentul în care autovehiculului i s-au aplicat măsurile tehnice și numai la acele autovehicule care, la data implementării Măsurii de consolidare a încrederii, au un kilometraj mai mic de 250.000 de kilometri (în funcție de ce criteriu survine mai întâi). Măsura se extinde de asemenea și pentru toți clienții cu autovehicule eligibile, care au fost deja actualizate.

Măsura de consolidare a încrederii nu influențează în niciun fel poziția Volkswagen conform căreia măsurile tehnice nu au niciun impact negativ pentru clienți asupra durabilității motorului și a componentelor acestuia. Autoritățile de reglementare au confirmat faptul că măsurile tehnice respectă toate cerințele legale și nu au niciun impact negativ asupra valorilor de consum de combustibil și de emisii de CO2, precum nici asupra puterii, cuplului maxim sau emisiilor de zgomot ale motorului. Prin Măsura de consolidare a încrederii, Volkswagen transmite un alt semnal clar cu privire la faptul că actualizarea nu are efecte negative asupra durabilității autovehiculului. Această măsură are ca scop consolidarea încrederii tuturor clienților în măsurile tehnice și încurajarea suplimentară a clienților în a permite efectuarea măsurii tehnice la autovehiculele deținute. Clienții pot obține informații detaliate cu privire la clauzele și condițiile Măsurii de consolidare a încrederii de la toate unitățile partenere autorizate pentru marca autovehiculului respectiv, precum și online. Desigur, toți clienții pot contacta, de asemenea, departamentul responsabil de servicii pentru clienți prin poștă, e-mail sau telefonic.

Pe cine pot să contactez dacă automobilul meu prezintă probleme după implementarea măsurilor tehnice?

Clienții în cauză pot fi convinși că măsurile tehnice vor fi implementate cu succes și că acestea nu vor avea efecte negative asupra valorilor de consum de combustibil și emisii de CO2 și nici asupra puterii motorului, cuplului maxim sau emisiilor fonice. Aceasta a fost o condiție esențială pentru ca măsurile tehnice să fie aprobate de către autoritățile de reglementare abilitate. Dacă totuși aveți vreo problemă cu autovehiculul, vă rugăm să contactați cel mai apropiat partener de service Volkswagen.

După implementarea măsurilor tehnice, voi primi o confirmare de la partenerul de service al mărcii Volkswagen și ce trebuie să fac dacă la un moment dat o pierd?

Da, veți primi o confirmare de la partenerul de service al mărcii Volkswagen după implementarea cu succes a măsurilor tehnice. Dacă pierdeți această confirmare sau nu ați primit-o, vă rugăm să vă adresați partenerului de service al mărcii Volkswagen.

Întrebări frecvente cu privire la CO2

Cât de mari sunt diferențele dintre valorile de CO2 specificate și valorile măsurate?

În acest caz, este vorba despre diferențe de gramaj cu o zecimală. Iată explicația: 3g CO2/km emisii suplimentare echivalează cu aproximativ 0,1 l/100 km consum suplimentar. Este important să subliniem faptul că valorile măsurate se raportează la ciclul european de conducere NEDC (NEFZ). Consumurile reale, pe care clienții le experimentează ca atare, nu se modifică.

Care sunt acum consecințele pentru client?

Clienții nu sunt vizați de modificări. Valorile consumului real la autovehiculele clienților nu se modifică, în plus, nu sunt necesare măsuri tehnice implementate la autovehicule.

Se preconizează modificări tehnice sau actualizări software la modelele afectate?

Nu, valorile de CO2 și de consum măsurate sunt transferate, ca parte a procesului de omologare, în documentația viitoarelor autovehicule noi și sunt incluse ulterior în întreaga comunicarea­comercială. Nu se efectuează verificări de software sau modificări tehnice.

Autovehiculul meu are un consum considerabil mai mare, în comparație cu valorile specificate în documentația autovehiculului și în cataloage. Care este explicația acestui fapt? Valorile de testare oficiale nu prezintă totuși importanță?

La așa numitul NEDC (NEFZ) (Noul Ciclu de Conducere European), un ciclu de conducere standard pentru Europa, în baza căruia se efectuează testele de omologare, este vorba despre o valoare comparativă și implicit un reper de orientare pentru clienți, în scopul evaluării diferitelor autovehicule ale diverșilor producători, în ceea ce privește comportamentul de consum al respectivelor autovehicule. De regulă, comportamentul în trafic este diferit în practică, de aceea, valorile de omologare și cele practice referitoare la consum pot fi comparate între ele doar într-o anumită măsură. Începând din anul 2017, a fost introdusă așa-numita WLTP drept procedură de omologare, în care se vor realiza viteze și accelerații mai mari. Din aceste considerente, WLTP este prezentă într-un context cât mai real.

Despre ce modele este vorba?

Aceste variante de modele sunt supuse în acest moment unor măsurări finale și vor beneficia de o modificare a valorilor